Strona główna / Aktualności / Terapia zajęciowa / Międzynarodowe warsztaty IN SOMEONE’S SHOES

Międzynarodowe warsztaty IN SOMEONE’S SHOES

Grafika napis "IN SOMEONE'S SHOES" w kolorach białym i żółtym na niebieskim tle. Wokół napisu znajdują się różne symbole, takie jak różowy plus, niebieskie schody, żółty wózek inwalidzki, niebieskie okulary, żółta laska, żółte oko, różowe ucho oraz niebieska dłoń z różowymi palcami. Elementy te są w różnych kolorach, takich jak różowy, niebieski i żółty, co nadaje całości żywy i kolorowy wygląd.

Międzynarodowe, dostępnościowe wydarzenie ‘In someone’s shoes’ zostało uznane przez Komisję Europejską jako przykład dobrej praktyki (specjalne wyróżnienie). Jak zawsze uczestniczyli w nim studenci z Terapii Zajęciowej.

W dniach 22-26 kwietnia 2024 została zorganizowana druga edycja intensywnego „tygodnia dostępnościowego” z programu Erasmus pod hasłem „In someone’s shoes”.

Projekt zaangażował:

  • 39 polskich i zagranicznych studentów (11 narodowości)
  • 8 polskich zagranicznych nauczycieli
  • 5 uczelni partnerskich:
    • Veleučilište Ivanić-Grad, Chorwacja;
    • Fundación Universidad Católica De Valencia San Vicente Mártir, Hiszpania;
    • Liepajas Universitate, Łotwa;
    • Maieutica Cooperativa De Ensino Superior Crl, Portugalia;
    • Odisse, Belgia

8 organizacji społecznych:

  • Milickie Stowarzyszenie Przyjaciół Dzieci i Osób Niepełnosprawnych, Milicz;
  • Środowiskowy Dom Samopomocy w Miliczu;
  • Milickie Centrum Wsparcia Capitol;
  • Mieszkania treningowe w Miliczu;
  • Spółdzielnia Socjalna “Poza horyzont”;
  • Klub OS „Handicap”D.;
  • Fundacja Aktywnej Rehabilitacji, region dolnośląski;
  • Fundacji Moc Pomocy.

1 przedsiębiorstwo:

  • Vermeiren Polska.

Uczestnicy wydarzenia przez 5 dni „wchodzili w buty” osób z niepełnosprawnościami i doświadczali różnych barier i trudności, ale też sprawdzali możliwości i próbowali odnaleźć się w innej rzeczywistości.

Wydarzenie zawierało komponenty:

  • wykłady: statystyki, skala, demografia, rodzaj wsparcia, dostępność, komunikacja społeczna, kontekst kulturalny związane niepełnosprawnością w danym kraju, wykluczenie;
  • warsztaty „wchodzę w rolę”: osoby z niepełnosprawnością ruchową, osoby niewidomej i słabowidzącej, osoby po amputacji kończyny górnej, rodzica z dzieckiem z niepełnosprawnością;
  • gra miejska: mobilność a bariery architektoniczne i społeczne;
  • wizyty studyjne w instytucjach związanych z dostępnością, z niepełnosprawnością;
  • zajęcia integracyjno- sportowe: Tai Chi, EDUballs, Jump kangoo;
  • dostępność miejsc użyteczności publicznej oraz instytucji kultury i wypoczynku na przykładzie Wrocławia – Wstawa The Mystery of Banksy;
  • prezentacja refleksyjna;
  • indywidualna ankieta refleksyjna.

Więcej informacji:

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zapisywane żadne informacje. Polityka prywatności

Scroll to Top